Дослідження щодо безпеки даних від Verizon: головні висновки

Поділитися:

Звіт «The 2021 Data Breach Investigations Report»[1], який підготували фахівці одного з провідних світових вендорів Verizon, містить відомості та висновки щодо широкого спектра показників і тенденцій, пов’язаних з інцидентами порушення безпеки даних упродовж 2021 р.

Автори наголошують, що звіт не є спробою «передбачити майбутнє», проте завдяки застосованим у ньому методологіям, дає змогу організаціям розрахувати сценарії та обрати адекватну їх можливостям стратегію реагування (response) «перед обличчям невизначеного майбутнього».

Дослідження базовано на корпусі даних з різноманітних джерел, зокрема з прикладами, наданими Консультативним центром досліджень загроз Verizon (Verizon Threat Research Advisory Center), зовнішніми партнерськими звітами, а також опублікованими відомостями про безпекові інциденти. Результати аналізу – майже 30000 загроз, 5258 підтверджених порушень і 14 мільйонів розслідувань – викладено в доступній візуалізованій формі.

Вивчивши ці дані, фахівці Verizon дійшли низки висновків, ключовими з яких є такі:

  • Загалом 85% розглянутих у звіті порушень так чи інакше пов’язані з людським фактором.
  • Фішинг (phishing) у 2021 р., як і раніше, був найпопулярнішою тактикою порушення безпеки даних. Порівняно з попереднім 2020 р. кількість інцидентів із застосуванням фішингу зросла ще на 11% та досягла 36% їх загальної кількості. Велику роль відіграло поширення COVID-19, що спричинило збільшення комунікацій та замовлень онлайн і дало зловмисникам нову тему для маніпуляцій.
  • Друге місце посіла компрометація корпоративних імейлів (Business Email Compromises – BECs). 2021 р. кількість випадків уведення в оману (misrepresentation) користувачів виявилася в 15 разів більшою проти попереднього року.
  • Удвічі частіше (у 10% випадків), як порівняти з 2020 р., застосували програми-вимагачі (ransomware), що 2021 р. опинилися на третьому місці. Таке зростання зумовлено новими зловмисними тактиками, як-от викрадення даних під час їх шифрування.
  • Основним вектором хакерських атак досі є вебдодатки, причому 80 % таких атак спричиняють порушення безпеки даних. Так, на друге місце в Hacking vectors перемістилися програми шерингу робочого столу ПК (screensharing, desktop sharing).
  • Інциденти й порушення безпеки даних 2021 р. внаслідок компрометації активів організацій відбувалися в зовнішніх хмарних сховищах (external cloud assets) частіше, аніж на домашніх серверах у приміщеннях (on-premises assets). Отже, кількість скомпрометованих персональних пристроїв знизилася.
  • 61 % порушень безпеки даних були пов’язані з обліковими даними.
  • Медіанне значення втрат від інцидентів 2021 р. склало $21659 при загальному діапазоні сум таких утрат від $826 до $653587.

У документі окреслено також низку трендів, що з’явилися 2021 р.

Пріоритетними векторами порушень стають соціальні сервіси та вебдодатки, використання вкрадених облікових даних для компрометації сервісів електронної пошти на хмарних платформах (cloud-based email systems).

Попри численні прогнози щодо сплеску фішингу, здирництва, крадіжки / використання облікових даних унаслідок пандемії COVID-19, її реальний вплив виявися не надто значним (наприклад, показники фішингу зросли на 11%).

Сталими є дві тенденції: пріоритетним об’єктом для шахраїв так само є облікові та персональні (з-поміж них банківські) дані, а їхня головна мотивація найчастіше – фінансовий прибуток.

Отримуйте якісну та актуальну аналітику від НІСД у зручному для вас форматі:

- читайте нас у Telegram 
- слухайте на Google Podcast 
- дивіться на YouTube

Фото: НІСД

[1] Див.: https://www.verizon.com/business/resources/reports/dbir/

Матеріал в pdf-форматі: