Завідувач відділу досліджень Південного регіону НІСД Артем Филипенко взяв участь у семінарі з регіональної безпеки, який проводив Європейський центр досліджень з питань безпеки ім. Дж. Маршалла (George C. Marshall European Center for Security Studies). Цей навчальний курс розрахований для працівників державних установ, як цивільних, так і військових, з різних регіонів світу в м.Гарміш-Пантенкірхен (Німеччина)
Експерт НІСД представив українське бачення Придністровського конфлікту.
Як зазначив пан Филипенко, придністровський конфлікт подібний нинішньому конфлікту на Донбасі, що став наслідком російської агресії проти України.
Придністровський конфлікт є не унікальним явищем чи локальним феноменом, а частиною політики Росії щодо утримання контролю над державами, які виникли після розпаду СРСР. Після окупації Росією Криму і початку війни на Донбасі відбулися радикальні зміни у військово-політичній ситуації у Чорноморському регіоні. Попри те, що російський контингент у Придністров'ї є нечисленним, він разом із російським військовим контингентом у Криму та російськими військовими базами в Абхазії та Південній Осетії дугою охоплюють Північне Причорномор'я.
Особи, які брали участь у створенні невизнаної Придністровської Молдовської республіки у 1992 році, наприклад, колишній керівник Міністерства держбезпеки ПМР Владімір Антюфєєв, у 2014 році брали участь у російській окупації Криму та створенні сепаратистських анклавів на Донбасі.
Так само Росія апробувала у Придністров'ї методи гібридної війни, які згодом використала проти України.
«Україні в сучасних умовах потрібно враховувати уроки придністровського врегулювання», — вважає експерт НІСД з питань безпеки Чорноморського регіону.
Ключовий урок — не варто визнавати сепаратистів, які інспіровані, фінансуються та озброюються Росією, рівною стороною переговорів. За час придністровського врегулювання, наприклад, були підписані десятки документів, більшість з яких так і не були реалізовані.
Крім того, вважає Артем Филипенко, Росія прагне нав'язати Молдові таку модель врегулювання, яка перетворювала би країну на недієздатне утворення. Така модель могла б бути нав'язана й Україні. Пан Филипенко звернув увагу на схожість вимог сепаратистів Донбасу із нормами Меморандуму Козака — російського плану врегулювання конфлікту до 2023 року.