Про стан розвитку громадянського суспільства України в 2021 році та його зміни на початку 2022 року

Поділитися:

Зміст

Вступ

Розділ 1. Сталість як основна ознака стану громадянського суспільства в Україні напередодні повномасштабного вторгнення РФ

1.1. Адвокаційні можливості

1.2. Інституційна спроможність організацій громадянського суспільства 

1.3. Секторальна співпраця всередині громадянського суспільства 

1.4. Рівень суспільної довіри до громадянського суспільства

1.5. Нормативно-правове регулювання діяльності ОГС в Україні  

1.6. Фінансова спроможність організацій громадянського суспільства 

Розділ 2. Напрями діяльності українського громадянського суспільства під час війни  

2.1. Участь організацій громадянського суспільства в заходах безпеки  

2.2. Основні напрями соціальної допомоги за участі організацій громадянського суспільства  

2.3. Загальнонаціональний волонтерський рух в умовах війни 

Розділ 3. Державна політика підтримки організацій громадянського суспільства в умовах воєнного стану в 2022 році

3.1. Нові умови організаційної та фінансової діяльності ОГС під час війни 

3.2. Нові формати міжсекторальної взаємодії між владою, громадянським суспільством та бізнесом під час воєнного стану

3.3. Зміни законодавства у сфері волонтерської діяльності  

Розділ 4. Громадянська освіта в Україні як важлива передумова підвищення рівня громадянської активності всередині українського суспільства   

Висновки та пропозиції

 

Вступ

Дослідження основних тенденцій діяльності громадянського суспільства в Україні свідчать про те, що протягом періоду, який минув відтоді, як Україна здобула незалежність, українське громадянське суспільство набуло нової якості. Основні тенденції його розвитку, як доводить практика, не припинялися й упродовж 2021 р., про що і йдеться далі.

Організації громадянського суспільства значно підвищили рівень власної інституційної сталості та спроможності. Протягом тридцяти років, що минули від дня набуття незалежності, ОГС України пройшли великий шлях становлення й розвитку: від ініціативних груп громадян до появи стійких інституцій. Наразі ОГС здатні адаптуватися й реагувати на будь-які кризи, розвивати міжсекторальну взаємодію з владою та бізнесом, залучати до співпраці широкі верстви населення, створювати нову якість соціальних послуг та бути рушієм важливих суспільних інновацій. Значною мірою високому рівню інституційної спроможності ОГС сприяла цілеспрямована політика підтримки розвитку громадянського суспільства з боку держави.

В Україні, на відміну від низки інших країн пострадянського простору, організації громадянського суспільства є партнерами державних органів влади всіх рівнів та місцевого самоврядування у реалізації широкого кола суспільно важливих завдань, а також розвитку демократії загалом. Організації громадянського суспільства беруть участь у формуванні державної політики в різних сферах та реалізації відповідних рішень практично в усіх ланках суспільно-політичного життя. Партнерство ОГС та державних інституцій здійснюється в реформах децентралізації та розвитку громад, безбар’єрності, соціальних реформ. ОГС постійно надають допомогу вразливим категоріям населення, беруть активну участь у питаннях запобігання та протидії корупції, зміцненні безпеки держави. Важливу роль ОГС відіграють у питаннях виборчих реформ, прозорості та доступності виборчого процесу для всіх категорій населення України. Діяльність ОГС також спрямовано на захист прав людини, надання правової допомоги. ОГС впроваджують пріоритети гендерної рівності, захисту прав національних меншин та корінних народів тощо.

 

Отримуйте якісну та актуальну аналітику від НІСД у зручному для вас форматі:

- читайте нас у Telegram 
- слухайте на Google Podcast 
- дивіться на YouTube

Фото: НІСД

Докладніше в аналітичній доповіді: